Ondersteuning voor ondernemers bij internationale projecten

Digitalisering en e-commerce kunnen helpen

om nog meer bedrijven te laten internationaliseren!

 

Yves Roekens, Diensthoofd Financiële Steun, Flanders Investment & Trade

 

 

 

Voor een eenvrouwszaak met grenzeloze ambities maar beperkte middelen is

e-commerce de manier bij uitstek

om de buitenlandse markten digitaal te veroveren!

 

Ann Van Acker, Eigenaar, Fairy Chocolates

 

 

Tips & tricks rond steun bij digitale internationale bedrijfscommunicatie

Dien op tijd je project in – enkel projecten die plaatsvinden na datum van aanvraag van de subsidie kunnen in aanmerking komen.

Zorg voor een ontwikkelingsaspect - pure vertalingen komen niet in aanmerking, bij elke aanvraag voor digitale bedrijfscommunicatie moet een ontwikkelingscomponent aanwezig zijn. 

Werk met je vertrouwde leveranciers – de keuze van externe leveranciers staat volledig vrij, enkel eigen loonkosten komen niet in aanmerking.

Denk internationaal de subsidies van FIT zijn gefocust op het internationaliseren van Vlaamse bedrijven, Nederlandstalige communicatie kan niet goedgekeurd worden.

Tips & tricks rond steun bij starterspakket internationalisering

Wees op tijd – op geregelde tijdstippen lanceert FIT een call voor de indiening van kandidaturen voor een starterspakket internationalisering. Wees er snel bij want de ervaring leert dat deze oproepen populair zijn. De volgende oproep staat gepland voor september 2021.

Denk breed - de begunstigde ondernemingen ontvangen een forfaitaire subsidie van 7000 euro, breed in te zetten voor alle kosten van internationalisering, behalve eigen loonkosten.

Grijp deze kans om bij te leren - FIT voorziet in dit pakket ook in een beperkt coaching- en begeleidingstraject.

Dien een uitgebreid en volledig dossier in - dien een goed gestoffeerd dossier in, bij voorkeur met een business- en een exportplan.

 

Terugblik naar Online Adviesdag Internationaal Digitaal

Met dank aan onze partners