Logistieke opportuniteiten voor internationale e-commerce en hoe je ze kunt verzilveren

COVID-19 heeft e-commerce enorm versneld,

we hebben een verwachte marktgroei van 3 jaar zien gebeuren in 3 maanden!

Bart Fimmers, E-commerce Marketing Manager Europe,

FedEx Express

Tips & tricks van Bart

Doe vooraf onderzoek - Welke markten zouden goed passen bij jouw product? Welke alternatieve opties hebben consumenten?

Lokaliseer je aanbod - Hoe kopen mensen online in het land? Welke platforms gebruiken ze, welke talen, betaalmethoden, ...

Hou het makkelijk - Het aanbieden van verschillende mogelijkheden voor vervoer, levering en retouropties kan je conversie maximaliseren.

Denk aan je reputatie - Zoek manieren om je merk en reputatie online te positioneren, en zoek een logistieke dienstverlener die bij je merkpositionering past.

Maak jezelf vertrouwd met inklaring - Informeer jezelf over de vereisten voor douanepapieren voor je producten en bestemmingen om een vlotte inklaring te garanderen.

 

Als UNIZO-lid geniet je bovendien van 62% korting op internationale verzendingen met FedEx Express. Surf naar UNIZO-ledenvoordelen.

Interessante links:

Terugblik naar Online Adviesdag Internationaal Digitaal

Met dank aan onze partners