Algemene trends in grensoverschrijdende e-commerce

E-commerce is als een ketting.

Het eindresultaat is afhankelijk van de zwakste schakel!

Cis Scherpereel, E-commerce Strateeg, Mex United

Tips & tricks van Cis

Wil je internationaal online ondernemen? Denk dan lokaal. Enige kennis over de cultuur en de plaatselijke koopgewoontes is op zijn plaats. Maak dus eerst een globale analyse van het land.

 

Kijk verstandig af: Analyseer het doen en laten van sterke e-commerce spelers in het land. Hoe zien die eruit? Wat zijn hun sterktes en zwaktes? Koop er iets, retourneer je pakket. Bel de helpdesk, bestudeer de verpakking, de procedures, de informatie, de betaalmogelijkheden en de wijze van leveren. Schrijf je in op de nieuwsbrief en volg hen op sociale media. Voel hoe het systeem er in elkaar zit en leer eruit.

Beheers de taal: Een nieuwe taal vereist ook een nieuwe SEO-analyse en zoekwoorden zijn niet a priori letterlijk te vertalen. Ook je helpdesk, klantenservice of dienst na verkoop moet klaar zijn om klanten in hun taal bij te staan. En zijn je instructievideo’s en social media posts ook afgestemd op een anderstalig publiek?

 

Terugblik naar Online Adviesdag Internationaal Digitaal

Met dank aan onze partners